Den tålmodige læser har jo nok bemærket, at min NSU er endt med at have dokumentation for, at den er identisk med en ægte TT. I Motorregistret står, den er godkendt med konstruktive ændringer. Blandt andet står den godkendte effekt til 65 HK.

Man kan  bl.a se det her:

Indregistreret
21. marts 1973
Køretøjet er importeret uden om NSU-importøren   (Det ville jeg gerne have forklaret - hvem importerede?)
 
Motor
1.2 l (1177 ccm), 4 cyl., benzin
Effekt
65 HK (48 kw), baghjulstræk
 

Derfor er jeg også blevet spurgt om, hvad pokker det er, jeg nu har gang i efter at have brugt masser af tid, energi og ikke mindst penge på godkendelse som TT.

Igen er det drengedrømmen. Da jeg havde den første TT, havde jeg ikke pengene til Webere, knast osv. Og så skal det vel retfærdigvis siges, at jeg havde så meget bøvl med bilen, at jeg alligevel ville have skilt mig af med den, inden jeg havde nået at spare penge nok op. Og kammeraterne fik alligevel baghjul, som den var. Når altså den var kørende.

Nu er situationen en anden, så nu skal der ske noget. Hva' pokker, ni ud af 10 TT'er har jo dobbelte Webere, så den bliver nærmest bare mere 'standard'.

I næste uge får jeg besøg af en flink mand fra Nordjylland, og han skal lave et par modifikationer. Det handler om Webere, TTS-knast og TTS udstødning. Egentlig har jeg købt en ny bananmanifold, men en klog NSU-kyndig mand (Leo) har gjort mig bevidst om, at jeg med den vil bevæge mig ud over min dyrt købte godkendelse.

Her er et billede af, hvad man ser, hvis man åbner bagklappen idag

Og her er et par billeder af noget af det, der skal ende under klappen

Der er sket noget idag (31 maj 2021) - vi (Haase) har knoklet, mens jeg har prøvet at være hyggeonkel og sørge for mad og drikke.

Her er motoren lidt 'afpillet'. Den har lige været lidt mere adskilt, fordi den skulle have en TTS-knast.

Men her er der da lige sket noget

Og så igen set lidt på afstand. Endnu en af drengedrømmene går i opdfyldelse.

Idag har jeg overtaget titlen som Danmarks gladeste mand.

Kort før vinterpausen fik TT'en elektronisk tænding med ny tændspole. Den måtte vende på hovedet for at ledningerne kunne nå. Der kom også lidt kuk i farverne; men det er der jo flere måneder til at rette op på.

Min bror har også en svaghed for luftkølede tyskere med hækmotor og baghjulstræk. Her skal i lige se et billede af et smukt par.

Tilbage til forsiden